Bezorgen, montage en nazorg

Bij het kopen van massagestoelen zijn er veel dingen waar u op moet letten, het is niet zomaar een aankoop en dus is het belangrijk dat u eerst goed onderzoek doet. Een elektrische massagestoel kopen is persoonlijk en daarom is het handig om eerst te bepalen waarvoor u een stoel wilt hebben, wat is het doel? U kunt vervolgens op zoek gaan naar stoelen die aansluiten bij uw wensen en budget. Het is aan te raden om meerdere stoelen te proberen, want misschien is de stoel net te klein of te groot, te hard of te zacht of past de stoel net niet bij uw wensen. Daarnaast moet u ervoor zorgen dat er in huis een plek is waar de stoel kan staan.

Stoel naar de 1ste etage of naar de zolder?

Een veelgestelde vraag. Veel klanten willen de stoel niet in de woonkamer, maar op de slaapkamer of op zolder. In veel gevallen kan de stoel wel  boven worden gebracht. We hebben hier veel ervaring mee, want zo’n 40% van de stoelen gaat naar boven.

De huidige generatie stoelen zijn best groot van omvang. We kunnen vooraf nooit garanderen dat de stoel via de trap naar boven kan. Lukt via de trap niet, dan is het gebruik van een verhuislift vaak nog wel een optie. Dit is uiteraard afhankelijk van de woningsituatie. Met enige regelmaat leveren we de massagestoel door een groot raam of via het balkon.

verhuislift

Ook als dit alleen via de achtertuin kan, dan nog kan een verhuislift worden gebruikt. We beschikken ook over een mobiele opbouwlift.
De meerkosten van een lift zijn voor een verhuislift € 180 binnen Amsterdam of Haarlem en €240 voor buiten deze steden. Indien een verhuislift niet past, zal er gebruik worden gemaakt van een opbouwlift. De kosten hiervoor zijn €240 + €30 per extra verdieping. De verhuislift kan worden ingezet t/m de 6e verdieping en de opbouwlift t/m maximaal de 3e verdieping.
We zullen echter nooit vooraf vertellen dat het wel gaat lukken, om teleurstelling te voorkomen.

Vragen na levering

Vragen na levering kunnen altijd per mail of telefonisch worden gesteld. Wij vinden het belangrijk dat ook na de koop en levering, er altijd de mogelijkheid is om vragen te stellen. Dus bel of mail ons dan gewoon en over het algemeen reageren wij binnen 12 uur.

Service en onderhoud

Massagestoelen zijn een gebruiksproduct, voorzien van mechanische onderdelen, welke bij veelvuldig gebruik aan slijtage onderhevig zijn. Desalniettemin is onze ervaring, dat de stoelen geen onderhoud of servicebeurt nodig hebben. Er zijn geen onderdelen die uit voorzorg voortijdig vervangen hoeven worden. Kort gezegd: “de stoel werkt, of werkt niet” en in dat laatste geval maken we een afspraak voor “onderzoek en reparatie”. De belangrijkste onderdelen zijn uit voorraad leverbaar en veelal is een storing daarom snel verholpen.
Bij intensief gebruik kan de rugzitting slijten, omdat de massagehanden veelvuldig over de zitting bewegen. Deze slijtage kan zowel aan de binnenkant of buitenkant zijn. Zittingen en rugkussens zijn desgewenst na te bestellen.

massagestoel

Levensduur

De levensduur is, net zoals met veel andere producten, afhankelijk van de gebruiksintensiteit. Naarmate de stoel meer gebruikt word, zal de stoel meer slijtage gaan vertonen. Toch is dat op zich geen probleem, veel onderdelen kunnen worden vervangen.
Algemeen gesproken is de levensduur tussen de 5 en 10 jaar of in uren uitgedrukt ca 3.000 uur, wat gelijk staat aan 9.000 keer gebruik.

Garantie

De massagestoelen hebben een garantietermijn van 2 jaar, tenzij anders overeengekomen.
Onder garantie verstaan wij, dat je massagestoel binnen de garantietermijn kosteloos op locatie wordt gerepareerd. Je betaalt dus geen onderdelen, voorrijkosten of andere verborgen kosten. Onze importeur heeft meer dan tien jaar ervaring met de service van massagestoelen en heeft de belangrijkste onderdelen gewoon op voorraad.

Ook na afloop van de garantie, blijven we je natuurlijk gewoon helpen bij een defect. Mogelijk dat je de storing zelf oplost en ondersteuning en/of onderdelen nodig hebt,  of dat je er de voorkeur aan geeft dat wij langskomen voor onderzoek en reparatie. We bespreken altijd hoe we je kunnen helpen. In eigenlijk alle gevallen zijn storingen te verhelpen.

Normale slijtage van met name de bekleding valt niet onder garantie, echter dat komt zelden voor.
Na afloop van de garantieperiode is het mogelijk een onderhoudscontract te nemen, wat je er van verzekerd van jarenlang massageplezier. Onze ervaring is echter dat klanten dit zelden doen, omdat storingen slechts heel weinig voorkomen.

Garantieperiode zakelijk gebruik

Stoelen voorzien van een muntautomaat en/of die in een commerciële omgeving staan, dan wel bedrijfsmatig gebruikt worden, hebben een garantie van 1 jaar.
Voor stoelen die zakelijk worden gebruikt, is de garantie 1 jaar.

Wilt u meer informatie over hoe wij met klachten en retouren omgaan? U vindt deze informatie via deze link; Klachten & Retouren

Menu
Chat openen